KRO-NCRV en merkcampagne Omkijken naar elkaar
KRO-NCRV heeft oktober 2018 een nieuwe merkcampagne gelanceerd, met als titel Omkijken naar elkaar. Met deze campagne wil KRO-NCRV laten zien dat de programma’s van de omroep een maatschappelijk doel hebben. De muziek voor de campagne Omkijken naar elkaar is gecomponeerd door Hans Brouwer en Sean de Vries van Massive Music en in co-editie ondergebracht bij uitgeverij Crossmex B.V.
“Als KRO-NCRV staan wij voor een samenleving waarin plek is voor iedereen en waarin we naar elkaar omkijken. Dat laten we nadrukkelijk zien met deze merkcampagne”, aldus Kirsten Andres, directeur Marketing & Vereniging KRO-NCRV.
“We zijn veel met onszelf bezig, zitten in onze eigen ‘bubbel’ en vergeten soms om ons heen te kijken. Terwijl liefde voor elkaar datgene is wat ons bindt als mensen. Iets doen voor de ander, al is het met een klein gebaar, dat maakt gelukkig. Gewoon wat meer naar elkaar omkijken. Dat positieve effect in de samenleving willen we stimuleren. Daarom is deze campagne een oproep, om mensen te prikkelen en te inspireren. We doen dat al meer impliciet in onze programma’s en nu dus ook expliciet met deze merkcampagne.”